Po ponad 10 godzinach intensywnej pracy i po dziesiątkach powtórzeń w celu uzyskania jak najlepszego efektu, został zamknięty najtrudniejszy etap tworzenia krążka. Pierwszego wieczoru nagraliśmy 3 utwory z akompaniamentem organów: „Ksiądz Bosko pozostał wśród nas” D. Machetty, „Tota pulchra” A. Borroniego oraz „Domine, non sum dignus” J. Pryputniewicza. Na instrumencie grał Mirek Pudło. Kolejne dwa wieczorowo-nocne spotkania poświęcone zostały utworom a capella: „Missa in A” W. Szybiaka, „Salve sanguis” B. Rizziego, „Zdorwaś Królewno Wyborna” A. Koszewskiego oraz „Salveto centies” P. Golli. Na koniec dograliśmy jeszcze znany i lubiany hit „Siyahamba”.
Nagrywanie płyty to dla zdecydowanej większości osób biorących w nim udział nowe doświadczenie i zarazem ciekawe wyzwanie. Wymagało ono nie tylko zaangażowania ze strony członków chóru, ale także dużej dawki wyrozumiałości i gotowości współpracy całej wspólnoty. Znaczna część domu, przede wszystkim kaplica, oraz korytarze i pomieszczenia bezpośrednio z nią sąsiadujące były wyłączone z użytkowania, by nie zakłócać przebiegu nagrań. Na szczęście, zamknięcie lotniska Kraków-Balice okazało się zbyteczne.
W tym miejscu należy podkreślić tytaniczną pracę wykonaną przez dyrygenta Canticum, p. Andrzeja Korzeniowskiego, który od początku entuzjastycznie odnosił się do projektu nagrania płyty, pozytywnie motywował do jego realizacji, a przede wszystkim niezmordowanie przygotowywał wykonawców i konsekwentnie czuwał nad najdrobniejszymi detalami w czasie samego nagrywania. Nad techniczną stroną zapisu dźwięku czuwał p. Jakub Garbacz, organista Bazyliki Archikatedralnej w Łodzi, związany przez lata z Salezjańskimi Szkołami Muzycznymi w Lutomiersku. On także zajmuje się mixem i masteringiem płyty. Efektów będzie można posłuchać już na wiosnę przyszłego roku.
Czarny SDB